onsdag 2. desember 2009

Julekalender halsduk

Jeg har begynt på sjal/skjerf/stola som kommer som en julekalender - og som blir liggende gratis ute til 26. desember. Det er nokså tynt lace garn som skal brukes - 400 meter pr 50 gram.

Jeg lette litt i lageret mitt, og fant lilla lace garn med 850 meter pr 100 gram fra Handpaintedyarn.com som jeg har hatt liggende noen år. Garnet er nydelig og mykt, lukter litt av eddik - men det har blitt mildere med årene *hehe*

Grunnen til at jeg ikke har strikket av det er nok at jeg synes det kan være litt vel tynt, men til dette sjalet tror jeg det blir perfekt. Jeg strikker på pinne 3 og begynte i går kveld. Blir nok aldri ferdig til julaften, men det geniale med sjalet er jo at man kan hoppe over noen dager - da blir det bare litt kortere :-)

Du skal ikke strikke en du også, da??

http://www.kalender2009.slojdohantverk.se/

I dag har jeg vært hjemme med sykt barn. Begynner å bli nokså lei det - og det er spesielt ergelig når jeg ikke er i form selv heller. Orker ikke strikke engang - så vi har sovet, kost litt og spist i dag. Kanskje jeg klarer å finne frem litt strikketøy senere i kveld.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...