torsdag 3. desember 2009

Jada - jeg kan hekle litt også

For en tid tilbake skulle jeg på et julebord, og trengte et sort sjal. Ingen av kjøpesjalene jeg hadde var som jeg ønsket - så jeg bestemte meg for å strikke eller hekle et selv. Jeg hadde en knapp uke på meg - og bestemte meg for å heklet et tykt og varmt sjal.

Jeg ville ha sort - og hadde liggende 5 nøster med tynn alpakka fra "Du store alpakka". Mønster, nei - det visste jeg ikke - så jeg tok et søk på Ravelry og fant sjalet "All Shawl" av Doris Chan. Har du ikke vært på Ravelry? Hvis du liker å strikke og hekle, så er det bare å melde seg på - tar ikke så lang tid før du får en invitasjon i mailboksen - og vips, så er du inne i et eldorado når det gjelder garn, mønstre og ikke minst masse inspirasjon! Legg meg gjerne til som venn, hvis du vil - det er bare hyggelig :-) Det er ikke noe skummelt, bare masse, masse fint å se på!

Tilbake til sjalet mitt..  det ble ikke ferdig til julebordet, men det skyldes at jeg kjøpte meg et helt nytt antrekk og ikke trengte noe sjal.

Mønster: All Shawl (har kun funnet mønsteret på Ravelry, dessverre)
Heklenål: 8 mm
Garn: 5 nøster tynn alpakka fra "Du store alpakka"



2 kommentarer:

minon sa...

Så flott sjal du har heklet! Flott med et sjal du kan bruke til både hverdags og fest.
Ønsker deg en fin dag :)

AnitaK sa...

Så flott sjal, jeg tror seriøst at jeg må ta tak i den der heklegreien altså, må lære meg å hekle noe annet enn fastmasker. Ditt sjal ble jo utrolig anvendelig, passer vel til alle anledninger.. Ha en flott dag. jeg tror jeg må bestille meg en almanakk jeg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...