søndag 9. oktober 2011







På fredagsettermiddag kom mønsteret på 2 etappe av sokkedilla! Da var det bare å hive seg over pinnene og begynne å strikke!

Mønsteret heter Kates fletter - og krevde litt konsentrasjon i begynnelsen, etterhvert fikk jeg dreisen på mønsteret og slapp å rekke opp så alt for mange ganger. I alt rakk jeg vel opp flettene 2 ganger, før jeg skjønte hvilken vei de skulle, men egentlig logisk når jeg kom videre i mønsteret. Tror mønstrene blir frigitt etter sokkedilla - som salgsmønstre, hvis jeg husker rett?

Garn: Pt5 sport. Gikk med nesten 2 nøster
Pinnenr. 3 (jeg strikker løst)

Strikket langt uti de små timer natt til lørdag, og ble ferdig med sokkene lørdags kveld. Vurderte et øyeblikk å drøye til søndag med å poste dem på Ravelry, fordi jeg ikke fikk fine sokkebilder - men glad jeg ikke gjorde det. Plassene - 40 i alt - til neste runde av sokkedilla er allerede fylt opp. Tror det må være mange turbopinner rundt omkring i Norges land, ja *hehe*

Neste runde er heldigvis ikke før neste fredag, så da får jeg gjøre meg klar - kanskje jeg går videre - kanskje ikke. Det er mye som kan skje, både med strikking og med andre RL ting :-) Moro er det uansett!!!


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...