tirsdag 28. april 2009

Hemmelig uvenn - nok et ferdig produkt

Ja - for en tid tilbake Uvenn innlegget på gamle bloggen min fikk jeg min hemmelige uvenn gave på Hobbyboden.com. Jeg har hittil strikket en veske, en halsvarmer - og nå har jeg heklet en halsvarmer.

"Plus med Silver" fra Idena er garnet jeg fikk. 95 % akryl og 5 % lurex. Ikke et garn jeg ville kjøpt, og men det er for så vidt et greit garn å strikke av. Jeg mislikte nøstene jeg selv sendte av gårde i Hemmelig uvenn runden mer enn garnet jeg har mottatt. Dessuten er det litt spennende å prøve å se om jeg kan få til noe fornuftig ut av nøstene. Nøstene jeg sendte av gårde ble nærmest hatnøster, fordi de ga meg dårlig samvittighet. Gleder meg litt til neste runde av hemmelig uvenn også, tror nok jeg skal klare å finne noen nøster å sende.
Strikker med mønsteret:

Jeg likte egentlig ikke mønsteret før jeg så hva Lena hadde gjort med det.. se blogginnlegget i hennes blogg MOMENT

Definitivt en av mine yndlingsblogger. Hun lager så mye fint – og bloggen er delikat og fin. Sånt liker vi!

Jeg har modifisert oppskriften noe. På hver 3 omgang (t.o.m. omgang 12) skal man hekle 4 stavgrupper istedenfor 2 stavgrupper i midterste luftmaske. Jeg synes det ble for klumpete så jeg lagde 2 stavgrupper i hver de 3 midterste luftmaskene isteden.


Og slik ble resultatet:


1 kommentar:

Linn sa...

Resultatet ble jo ikke saa dumt det! likte det haandarbeidsveska lenger ned paa siden ogsaa:)

hemmelig uvenn har jeg kke vert med paa enda...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...