mandag 16. august 2010

A little sunshine

Jeg har hatt dette Kauni garnet liggende lenge. Synes det er veldig fint, men hadde ikke lyst på et plagg til meg selv i det. Synes det kan bli litt vel fargerikt. Men som et pledd/stort sjal synes jeg det fungerer utmerket, og kommer nok til å bruke det masse!






Garn: 393 gram kauni i regnbuefarge EQ og en i rød/lilla toner
Størrelse: ca 115 x 150 cm
Pinner: 4 mm
Mønster: improvisert

Jeg strikket etter følgende mønster:
Legg opp 190 masker
Rettsiden: 3r, (øke ved å strikke i fremfre og bakre maskeledd i neste maske, 7 rett, 2 rett sammen), gjenta til slutten og avslutt med 3 r.

Vrangsiden: vrang over alle masker

Strikk til passende størrelse og fell av. Jeg heklet 2 fastmaskerader rundt for å binde fargene sammen - og for å få teppet litt "fastere".

4 kommentarer:

Tebasile sa...

Så nydelig teppe ble i det garnet.

annesand sa...

Ååå - det var lekkert.
Der kom det sannelig enda et "lyst til"-prosjekt på lista mi.

Beate sa...

Wow! Så flott teppe! Imponert over at du orker strikke sånne tepper, men det er jo absolutt verdt det når en ser hvor flott det ble>!

Heklejenta/Tireb sa...

Teppet ble helt nydelig med en fin effekt! Dette var jammen en god idé. Jeg har flere kauni nøster liggende, kjøpt inn da jeg synes det var fint. Nå har jeg ikke lyst på stripete sjal lenger... Mulig jeg følger oppskriften din, så takk for at du deler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...