lørdag 26. februar 2011

Bellas mitten, hals og lue i Puno

Vottemønsteret er inspirert av vottene som Bella i Twilight filmen bruker. Mønsteret finner du her:
Bellas mitten . Det finnes en autorisert norsk oversettelse av Renate Allice: norsk bella mønster

Jeg har brukt mine mye allerede, og kommer nok til å strikke et nytt par med tiden. Disse var morsomme og raske å strikke. Jeg har strikket i Drops Alaska, pinnenr. husker jeg ikke lenger.... For et "matchende" sett har jeg strikket hals og lue i Puno. Halsen strikket jeg først i hvitt, men datteren la sin elsk på den - og hun kler hvitt bedre også.. Mønsteret til halsen fant jeg i PT Design hefte nr. 102. Jeg strikket med enkel tråd i steden for dobbel tråd - og brukte 2,5 nøste pr hals. Strikket en enkel, rask lue i Puno også - men den har ikke blitt brukt så mye. Liker visst sorte luer bedre.







Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...